Friday, 6 March 2015

WATERMELON DIET?? Boleh Kurus ker?

Orlylove tetiba bengang pasal penimbang yang Orlylove guna untuk menimbang diriku ini semuanya ROSAK.. Betoi.. rosak sebab semua penimbang nak 5KG.. timbang kat GYM berat naik 5KG.. pegi klinik pun try ler.. timbang.. naik gak.. bengang betoi.. nak carik penimbang yang betoi dah susah dah sekarang...gegege... ayat nak sedapkan hatiiii.. hehe
 
Tadi ketika di opis.. dah buntu lunch nanti nak makan aper? dok jalan-jalan carik makan.. masuk ler.. ke dalam AEON BIG ni.. bawah opis ajer.. ha.. Nampak buah tembikai merah benor.. sure manis.. so. beli ler. sekerat untuk makan sorang ...hehe. tapi .. kalau makan di opis tu.. alamat bukan sorang ler.. tak baik ler.. makan depan orang tak ajak.. kan,kann.. hehe.. so.. beli ler.. besar sikit..
 
Sampai di opis. sajer gatai nak google tentang khasiat buah tembikai ni.. jengg..jengg..jengg.. ALAMAKKK.. Orlylove jumpa something ler.. hehe..
 
Apakah itu????
 
WATER MELON DIET..
 
 
 
DIET BUAH TEMBIKAI... ???
 
CARA-CARAnya
 
Pelan jangka panjang
Terdapat satu jangka panjang Tembikai Diet yang sebenarnya diet detox, tetapi kerana ia memotong kembali kalori, ia juga cara yang berkesan untuk mengurangkan berat badan. Diet ini adalah mudah untuk diikuti walaupun seperti dengan mana-mana diet, ia adalah disyorkan anda mendapatkan nasihat doktor sebelum mengikutinya.
The Tembikai diet terdiri daripada dua peringkat:
Peringkat 1
Peringkat pertama adalah sebenarnya diet mono. Selama tiga hari, anda perlu makan apa-apa lagi tetapi tembikai.
Ia adalah terhad dalam kalori dan nutrien, walaupun bagi individu yang sihat sepatutnya tidak ada apa-apa masalah, kerana ia hanya berlangsung 3 hari.
Peringkat 2
Peringkat kedua akan termasuk 2 kali sehari, tembikai digunakan sebagai snek di antara mereka. Peringkat ini berlangsung antara 6-10 hari. Ia bukan seperti yang ketat sebagai fasa pertama diet, tetapi ia menyediakan pelbagai makanan sedikit.
Kami mengesyorkan berikut peringkat ini untuk tempoh yang minimum, bermakna 6 hari.
Oleh kerana tembikai mempunyai banyak air, anda mungkin tidak merasakan keperluan untuk minum air kosong.
Anda hanya perlu minum air kosong jika anda merasa dahaga di antara waktu makan dan makanan ringan.
Sarapan
- 1 semangkuk bijirin dengan susu- 1 keping keju
Snack
- 2-3 keping tembikai
Makan tengah hari
- Pilihan anda daripada yang berikut: panggang atau ayam rebus (tanpa kulit), ikan atau daging lembu tanpa lemak tanpa lemak ditambah.- 1 salad dibuat dengan mana-mana sayur-sayuran yang anda mahu. Sebagai berpakaian anda hanya boleh menggunakan beberapa titik minyak zaitun dan sedikit cuka atau lemon.
Makan Malam
- 2-3 keping tembikai
WatermelonThe 5-hari Tembikai Diet
Diet ini juga mempunyai kesan-kesan detoksifikasi yang hebat, tetapi ia hanya berlangsung selama 5 hari dan memperkenalkan pelbagai makanan lebih luas daripada diet tembikai jangka panjang.
Diet ini berkuat kuasa, tetapi hanya jika anda tidak mengubah rancangan makan yang.
Ini bermakna anda tidak boleh menambah apa-apa kalori tambahan kepadanya.
Hari 1
Sarapan
- 1 keping tembikai- 1 cawan kopi atau teh hijau
Makan tengah hari
- 150 gram daging lembu tanpa lemak rebus- 150 gram beras rebus- 1 keping tembikai
Makan Malam
- 60 gram keju kotej- 1 keping roti keseluruhan- 1 keping tembikai
Hari 2
Sarapan
- 1 keping tembikai- 1 keping roti bakar- 1 cawan kopi atau teh hijau
Makan tengah hari
- 100 gram rebus ayam tanpa kulit- 1 keping roti keseluruhan- 1 keping tembikai
Makan Malam
- 100 gram ikan bakar (ikan apa-apa yang anda suka)- 100 gram beras rebus- 2 keping tembikai
Hari 3
Sarapan
- 1 keping tembikai- 1 keping roti bakar- 1 cawan kopi atau teh hijau
Makan tengah hari
- 50 gram pasta dengan sos tomato- 3 keping tembikai
Makan Malam
- Salad sayur-sayuran- Tembikai Sebagai banyak yang anda mahu
Hari 4
Sarapan
- 2 keping tembikai
Makan tengah hari
- 1 mangkuk sup krim brokoli (kulit 3 cawan brokoli dan ½ bawang dengan air, masak sehingga mendidih dan puri dengan pengisar atau pemproses makanan Tambah garam secukup rasa.)- 1 keping roti keseluruhan- 2 keping tembikai
Makan Malam
- 3 kentang sederhana (oven masak)- 2 keping tembikai
Hari 5
Sarapan
- 3 keping tembikai
Makan tengah hari
- 150 gram daging lembu tanpa lemak rebus- Tembikai Sebagai banyak yang anda mahu
Makan Malam
- 1 keping roti keseluruhan- 60 gram keju kotej- 3 keping tembikai
Kedua-dua jangka panjang dan rancangan makan jangka pendek sebenarnya rendah kalori diet. Jika anda tidak mempunyai sebarang masalah kesihatan diet Tembikai yang tidak akan berbuat apa-apa kemudaratan. Walau bagaimanapun, sekatan kalori yang teruk dan pelbagai makanan kecil boleh membuat anda terdedah kepada makan berlebihan sekali diet berakhir.
Sebaik sahaja anda turun pelan diet ini cuba mengambil kira keseluruhan, makanan berkhasiat dalam makanan anda dan berpegang kepada bahagian-bahagian biasa bersaiz.
JOM LAYAN DIET WATERMELON LAkkk.. Mana tau ada rezeki nak kurussss.. hehe
 
Post a Comment