Tuesday, 5 September 2017

ORLYLOVE BERJALAN DENGAN PUTERI WANGSA MAJU - YOGYAKARTA DAY 3

Alhamdullilah.. dah masuk hari Ke 3.. huhu.. sedihnya.. baru sempat jalan di Bandar Malioboro, jalan ke Borobodor Temple..dan Parabanan Temple.. kuih tradisi di Jogja adalah kuih kacang nama Bakpia Pathok tapi.. kat sana banyak NO..kedai.. macam kira no IC pembuat Bakpia ni ler.. yang Famous NO. 25.. So.. malam lepas makan di kedai Nasi Padang tu.. kami terus ke kedai pembuatan BAKPIA PATHOK..25.. kat sana kami boleh tengok dan rasa Bakpia panas-panas... 





Pagi bangun sarapan.. dan lepas sarapan.. angkat bag terus keluar sebab kami terus ke pasar Beringjaya untuk beli sedikit lagi buah tangan untuk di bawa pulang.. Jap aku lupa nak tunjuk gambar kami bergambar di Arca CANDI BOROBODOR dan CANDI PAREMBANAN.. so lihat di bawah sebelum aku citer kisah hari terakhir ..hehe.. 






 

Selfie dalam bilik sebelum balik.. dan aku suke lampu bilik ni hehe.. Ikea punya.. hehe.. 




Nampak tak permainan Orlylove.. dah nak balik Malaysia.. kita jadi Orang Jogja lakk.. hihi.. 



Jalan masuk ke Kantor Gabenor (Pejabat Kerajaan)


Masih jalan beli kain batik dan buah salak.. huhu.. kelam kabut.. 


Kerepek Binjai.. 


Dalam Teksi nak ke Airport dengan Ain.. hehe.. 





Bye.. JOGJA.. lain kali ORLYLOVE nak datang lagi.. 

Rumusan.. 1st time pergi JOGJA.. 

* Internet WIFI laju giler.. satu bandar dapat pakai FREE WIFI tanpa PASSWORD .. so.. boleh le video Whatssapp laju giler dengan famili.. so jimat tak yah beli no phone INDON nak hubung dengan famili..

* Sepanjang jalan ke kampung agak bersih..sebab aku dok perhati.. longkang2 .. tepi rumah..mereka bersih..sampah susah nak nampak..pelik..lak..sebab kawasan Indon di Malaysia..nampak kotor.. huhu.. 

* Makanan murah dan Air buah merata.. semua peniaga kecil jual air buah.. Sampaikan Alvokado mahal kat Malaysia.. Mereka jual tepi jalan ajer.. Strawberry mahal kat Malaysia.. mereka buat buah rojak tepi jalan ajer.. 

* Bandar Malioboro.. agak tenang dan tidak menakutkan aku untuk pergi lagi..sebab orang2nya peramah dan tidak menjelekkan.. so..kalau nak kalau malam masih nampak selamat.. 

* Salak MURAH dan MANISS giler..aku beli sampai 4 kilo ..kalau ikut hati nak beli lebih tapi.. tak sanggup nak angkat..hehee.. 

Dari KLIA..sampai ajer kami terus beli tiket BAS ke KL SENTRAL.. RM10 sahaja.. dan dari KL CENTRAL.. aku naik LRT ke rumah.. sampai LRT PUTRA my Hubby ambik ..dan aku bawak anak2 makan malam.. rinduuu.. weii.. 3 hari 2 malam aku tinggalkan anak-anak dan suami.. hehehe.. 

Aper pun.. Pengalaman Pertama ke Indonesia.. tidak mengecewakan aku.. Alhamdullilah.. dengan hanya 1 juta Rupiah aku dapat kekalkan keseronokan aku di JOGJA..dengan gembiranya walaupun JIWA tertekan wooii.. banyak barang aku nak beli.. NAFSUUU.. hahhaa.. tapi semua Souvinier bukan untuk aku sangat ahhahaa.. lain kali aku nak jalan tanpa beli Sourvonier untuk orang lain boleh?? jalan beli barang hakaqqq ajerr.. ehhee.. 

Wasalam.. Jauh Berjalan LUAS PENGALAMAN.. 



Post a Comment