Tuesday 5 September 2017

ORLYLOVE BERJALAN DENGAN PUTERI WANGSA MAJU - YOGYAKARTA DAY 1

OK Sambung balik kisah dah sampai di HOTEL IBIS JOGYAKARTA (JOGJA)..
9.15 Pagi waktu JOGJA kalau waktu Malaysia 10.15pagi.. so shopping mall pun tak buka lagi..

Naik Teksi dari Airport 80,000rp kira2 Rm25.50 sekali jalan.. Sampai sahaja.. lepas lepak makan di Solaria dalam Matahari Mall, Malioboro tepi hotel sahaja.. kami terus plan naik Kereta Kuda untuk Start Jalan-jalan bandar Malioboro..

Bayaran 100,000rp naik kereta kuda pusing sekeliling Bandar Malioboro.. tapi kami tambah lagi 50,000 untuk ke Pasar tempat Jualan Batik dan barangan kraftangan. Nama dia Pasar Beringharja..

Barangan yang sempat aku beli adalah :

Kopi Arabica -             40,000rp
naik Kuda -                15,000rp
_____________________________
              TOTAL :      170,000rp

MALAM : Magrib Jam 5.47 ptg dan Isyak Jam 6.40 ptg.. so lepas settle solat.. baru kami turun untuk jalan makan dan sambung layan bandar Malioboro.. Harini adalah aktiviti bebas.. So.. Aku jalan dengan Kak Lyly, Nini dan Ekin. so.. kami berempat jalan terus ke tempat makan sebab Ketua kami ajak makan malam di sama sedap katanya.. so .. Bila lagi nak jalan.. hehe.. JOM..

Makan Malam kami di Wong Jowo.. Aku makan Nasi ayam penyek dan minuman kegemaran bila di Indonesia adalah Alpukat.. Murah giler.. Alvocado tambah coklat cair.. sedap giler.. Ais Blanded dia.. Smoothie giler..

Selfie sebelum keluar hotel hehehe..

Nampak tak.. gege... nak senang kira.. tak payah aku nak terkebil2 tengok kalkulator.. aku dah siapkan convertor terus.. RP ==>RM hehe.. aku budget siott.. bawak 1juta RP sahaja untuk belanja pertama kali aku ke OBESEE>. hehe.. RM325 ..

Nasi ayam penyek  : 3,000rp
Ayam penyek          : 16,500rp
Alpukat                   : 32, 500rp
_______________________________
               TOTAL    : 32,500rp

Malam ni aku belanja beli Selipar untuk anak-anak kenitku.. hehe.. comel selipar lain kaler.. hhhahhaa.. macam jakun ajer.. aku nengok sebab tak pernah tengok.. hehhe.. so.. beli ler satu sorang.. habis beli selipar ajer dalam 62,500rp

Aku beli tshirt Jogja dalam 190,000rp..dapat le beli untuk kakak, anak buah, anak sendiri dan suami.. nahhh untuk diri sendiri tarakkk.. esok sambung.. haha..

Berurut kaki japp.. Shyyyyy.. sedapp gilerr.. hehe

Di bawah ni.. semua sample cover coklat yang WIN di hati aku,, hehe.. tapi.. aku tak beli pun.. sebab tengok condisi coklat yang nampak macam dah lama.. hehe.. tapi.. Cover coklat yang memang aku suka.. rasanya macam nak buat macam ni.. ajer.. kat Malaysia aku tak pernah tengok.. hehe..

Barangan yang sempat aku rembat..

Baju yang sempat aku beli..

Balik Hotel.. dah macam haremmm sakit kaki..haha,,.member kluar lagi malam tu.. sebab nak pegi urut satu badan.. kata mereka.. murah.. kalau urut kat spa situ.. aku malas.. so.. call ajer spa kat hotel tu.. so.. kena ler.. mahai sikit.. tapi service dalam bilik ajer ler.. 140, 000rp urut kaki saja tauu.. kalau keluar.. dengan harga tu.. dapat urut satu badan.. Perghttt..lepas urut baru kaki aku dapat rasa sikit.. hehe..

so..malam tu tidor ajer..malas nak pikir lagi sebab esok pagi subuh dan kena turun nak ker Borobodor..