Friday, 13 February 2015

GEMPAR ANAK DARAKU KENA PUKUL KAT BONTOT DEK TANGAN KECIL KAWAN KELAS -LELAKI..

Ok..ok.. memang gempak kisah ni..
 
Orlylove dapat phone call dari anak daraku.. si Kakak Mazwin.. dia cakap..
 
 
 
PANGGILAN PERTAMA :
 
"MAMA, esok sehari ajer kakak tak nak sekolah.. Boleh laaaa"
 
Orlylove Tanya kenapa?.. mesti ada hal kat sekolah ni.. CIKGU marah ker? Gaduh ngan kawan ker? tak siap kerja sekolah ker? kenapa?
 
Mazwin cakap.. tak ada lah.. boleh laaa.. tak nak ke sekolah esok..
 
JAWAPAN ku.. : Kakak MAMA tengah kerja ni.. karang balik kita bincang ok..
JAWAPAN anakku..: OK ler..mama.. tapi esok kakak tak nak ke sekolah..
JAWAPAN ku untuk putuskan percakapan : OK..Ok. Bye..
 
 
DAPAT PANGGILAN ke 2 : MAZWIN anak daraku call office lagi..
 
"MAMA .. ESOK mama kena datang sekolah AKAK.. "
"Aik.. kenapa lak..kena ambik report card ka?" tak kan.. periksa tarak.. apa tarak..
"TAK ler.. tadi sebenarnya... kawan kakak AQIB.. dia pukul bontot akak.. "
"HAAAA. APAAAA?.. KAKAK TAK MARAH KER? TAK REPORT PADA CIKGU?..udah...hangin satu badan dengor.. telinga dah merah macam anak naga nyer telinga dengor..
 
"Takk.. cikgu cakap..Ha.. duduk-duduk.. " kata mazwin..
"La.. aper kes.. cikgu tak marah lak.."
Itu ler..mama datang ler.. sekolah .. marah budak Aqib tu.. kakak geram tul dengan dia..
 
OK,,ok.. esok mama datang sekolah..
 
**Orlylove paling benci nak serang anak orang tak tentu pasal.. hokey.. nak kena jadi Detektif Conan dulu.. Yes I Like.. Bab menyisat.. dalam hati memang geram.. bila dengar.. tapi.. kita sebagai ibu..kena lebih rasional.. sebab anak kita masih kecil.. tak tahu saper salah .. saper betul. tak sabar nak balik ke rumah nak buat siasatan..
 
Setiba di rumah..jeng..jeng..jeng.. ALAMAK.. pengadu dah tidur ler.. hehe. tak boleh nak ambik kerangan sebelum nak ke sekolah ESOK..
 
SAMBIL Orlylove melayari INternet.. tetiba jam dah tunjuk pukul 2..Anakku.. si MAZWIN bangun.. nak gi kencing..
 
Orlylove saper ler.. dia.. "KAKAK APER CERITA SEBENAR??.. KAWAN KAKAK TU PEGANG BONTOT AKAK KER?.. DIA RABA KER? ATAU DIA PUKUL? .. dengan sungguh-sungguh Orlylove buat lakonan.. supaya MAZWIN.. cerita kisah sebenar...
 
BUKA KERTAS SIASATAN... BERMULA.
 
 
Ok.. kakak cerita dari awal hingga akhir.. aper sebenarnya terjadi..
 
Opss.. soalan macam orang dewasa.. Sorry mama silap..
 
 
Ok.. adakah dia pegang begini.. atau dia raba begini.. ataupun.. dia ketuk begini..?
 
 
Mazwin..: DIA pukul macam ni.. PUKKK.. kat BONTOT akak.. dia ketuk dengan tangan dia..
 
 
MAMA : Ok.. lepas tu.. apa kakak buat.. kakak diam ajer ker? tak kasi tau cikgu?
 
 
Mazwin..: Lepas dia ketuk bontot akak.. akak tendang dia.. macam ni..Dishh..
 
Mama : OK.. bagus anak.. mama.. lagi?
 
 
Mazwin..: Cikgu Nampak dia buat DEk ajer..
 
 
Mama..: Ooo.. kakak dah tendang dia?.. errm.. kakak tahu tak.. dulu kan..mama.. time kecik-kecik.. macam kakak .. pernah juga kena macam ni.. bla..bla..bla.. aku pun buka hujah contoh.. hehe.. kira kakak betul ler.. sebab orang macam tu.. patut kakak tendang ajer masuk bawah meja..biar dia nangis.. nanti cikgu panggil mama ke sekolah .. baru mama pegi.. sebab kenapa marah anak mama lak.. tendang Aqib tu.. sebab dia kurang ajar.. pukul bontot anak mama.. kan...kan..
 
 
Mazwin.. : Lepas tu kan..mama.. time kat tangga sekolah.. dia ikut kakak.. lepas tu.. kakak.. tolak dia jatuh tangga sampai dia terduduk macam ni.. ha.. bla..bla..bla.. Wahhh.. anak perempuan ku lagi hebat dari budak lelaki yang dia cerita tu.. pesalah dah dapat hukuman setimpal dari si pemangsa.. hehe..
 
So.. citer nyer.. Orlylove sejukkan hati anak daraku.. dengan nasihat2 berguna.. hehe.. Kalau ada lelaki pegang kita atau sentuh kita.. SEPAK / SEPAK ajer.. hehe..
 
  dan
 
 
 
 
Nampak sama kan? SEPAK (tendang) dan SEPAK.. nampak sama.. tapi tak serupa..
 
Satu SEPAK guna TANGAN .. satu lagi..SEPAK guna KAKI.. hehe..
 
Dah dapat kata-kata semangat dari Orlylove dan suami.. KAkak Mazwin pun.. sambung tidur sebab esok nak sekolah.. hehe..
 
 
NAtijah nyer.. tak perlu kita melenting semata-mata dengar tajuk sahaja.. kita kena baca sampai ke ISI Kandungan nyer jugak.. hehe..
 
 
Harap.. ke semua anak daraku.. akan aku perturunkan cara-cara menjaga keselamatan diri.. huhu.

 
Kalau Orlylove ajar anak salah..sorry ler.. orang yang buat kurang ajor.. usik anak dara orang.. itu ajer ajaran nyer.. hihihi 

Post a Comment