Monday, 12 January 2015

Apabila 3 orang anak masuk sekolah serentak.. Pengsan Makk..

Assalamualaikum.. Semua.. Salam 2015..
Orlylove masih boleh bertahan.. yer.. belum pengsan lagi.. baru rasa ajer nak pengsan.. hehe..
Korang bayangkanlah.. Anak-anak Orlylove akan memulakan alam persekolahan sekali 3 orang serentak.. pengsan mak.. hehe..
Kerajaan telah anjak tarikh memulakan persekolahan pada 6hb Januari 2015 kepada 12 haribulan Januari 2015.. disebabkan bencana banjir yang melanda Negara..
Anak-anakku memang semangat nak memulakan sekolah tapi mamanya yang berdebar dan panic.. korang layan ajer ler.. gambar-gambar semangat di bawah.. hehe..

Seawal 2 pagi Orlylove dah bersiap untuk semua persiapan.. macam berdebar nak menerima menantu lak.. hehehe.. padahal anak nak masuk sekolah ajer.. Harini.. dan esok Orlylove ambil cuti selama 2 hari untuk memberi semangat kepada 3 orang anak dara pinggitanku..

So.. dah siap semua.. kakak Mazwin.. dah kena keluar rumah seawal.. 6.40 pagi.. untuk menunggu van sekolah.. kalau tak.. teruk den.. kena hantar sorang sana.. 2 orang sini.. hehe.. kasi mereka praktis naik van sekolah.. esok-esok Orlylove dah start kerja senang mereka..

Ops lupa.. Kakak Mazwin masuk tahun 2...dan dua orang anak comelku itu... masuk tadika.. Qalesya..4 tahun.. dan Sara 6 tahun..


 Yang si kakak berdua ni.. Sara dan Qalesya.. Orlylove kena bangunkan mereka sekitar jam 7 pagi.. mereka dah lah tak biasa bangun awal.. risau gak.. doa ajer ler.. nasib semua semangat.. gerak terus bangun.. hehe..



Semangat nak suruh ikat rambut styles mereka.. tapi.. masuk kelas ajer.. guru tadika kemas memberikan tudung untuk mereka pakai.. sebab aku nak membiasakan mereka untuk memakai tudung.. hehe.. comel..kan..kan.. puji anak sendiri ler.. saper lagi nak puji.. dah anak kita.. hehe..



Lepas menghantar anak ke2 dan ke3 ku ini.. Orlylove terus bergegas ke sekolah kakak Mazwin untuk mengambil wang bantuan RM100 dari pihak kerajaan untuk semua ibu bapa bagi meringankan beban memulakan persekolahan anak.. memang amat membantu.. hehe.. terima kasih KERAJAAN.. prinhatin..

Kepada semua anak-anakku..

Mama doakan kalian akan berusaha bersungguh-sungguh dalam menimba ilmu sehingga akhir hayat kalian..
Ingatlah.. perkara yang mama boleh hadiahkan untuk harta kalian hanyalah ilmu dunia dan akhirat..
In Sha Allah.. mama akan cuba sedaya upaya untuk memberi dan menjaga kalian dengan penuh kasih sayang mama dan daddy hingga hujung nyawa mama..

Hanya dengan ILMU yang akan membezakan kita dengan orang lain..

Lagu Khas untuk anak-anakku...


Hanya dengan ILMU kita akan perolehi kesenangan di dunia dan akhirat..



Post a Comment