Friday, 2 May 2014

ORLYLOVE BONGKAR RAHSIA BAKING SODA @ SODIUM BICARBONATE !!



SSSSSSHHHHHHHHSSSSS...

Rahsia tetap rahsia.. tapi.. harini.. Orlylove akan bongkar rahsia..amalan Orlylove untuk kesihatan yang lebih berkualiti dan sihat. 

Mungkin di antara kita selama ini tahu/tidak rahsia yang Orlylove amalkan ini.. ceh.. macam Professor lak yer.. ok.. lah di pendekan cerita.. 

Siapa tahu apa Baking Soda? sama tak dengan nama Sodium Bicarbonate?.. jawapan dia SAMA.. 

Baca SINI dari http://en.wikipedia.org/


RAHSIA PERTAMA 

Cara mudah untuk amalkan detox bahan asid dalam badan.. kita dengan mengamalkan Resepi ENO. Bahan untuk alkalikan air minuman 

1/2 sudu teh  - Garam Bukit 
1/2 sudu teh  - serbuk Baking Soda
1/2 potong perahan - lemon
segelas air RO/masak


+


+


+


Amalkan seperti Orlylove.. Pagi segelas.. ketika perut kosong.. segelas malam ketika nak tidur. 
In Sha Allah ... badan kita akan buang semua toxic/ asid-asid dalam badan dan memperbaiki sistem peredaran darah kita. 

Penyakit yang ada selama ni.. sengal-sengal dan pening kepala, akan hilang di sebabkan kita mengamalkan air berakhali. 

RAHSIA KEDUA 

Ingin tahu bagaimana untuk menggunakan baking soda untuk penjagaan kulit? Serbuk penaik dikenali kerana menjadi ruji di dapur tetapi ia juga salah satu yang paling berguna dan tidak menyebut bahan-bahan murah di sekeliling apabila ia datang kepada penjagaan kulit DIY! Merebut kotak baking soda dari dapur anda dan bersedia untuk melihat beberapa perubahan besar ihsan ini baking perbaikan kecantikan soda!

PENCUCI MUKA

Apabila anda memikirkan cara untuk menggunakan baking soda untuk kulit anda, cuba ia sebagai mencuci muka! Campurkan 2 sudu teh baking soda dan 1 sudu teh air panas dan kacau untuk mewujudkan pes. Percikan muka anda dengan air, merebut beberapa campuran dan perlahan-lahan mencuci muka anda dalam gerakan membulat. Kemudian, bilas muka anda dengan air suam dan lap muka anda kering.

Muka kita akan rasa segar dan bersih.. suci.. hehhe. 

RAHSIA KETIGA

UBAT GIGI DAN Pemutih
Salah satu keindahan kegunaan yang paling popular untuk baking soda sebagai pemutih gigi. Baking soda boleh membantu bukan sahaja membuang plak, tetapi juga memutihkan gigi anda. 

Cara yang paling mudah untuk menggunakan cara ini adalah seperti ubat gigi semula jadi. Campurkan 1 sudu baking soda dengan 1 sudu makan minyak kelapa, dan gaul rata. Kemudian, berus gigi anda dengan campuran ini dan bilas dengan baik. 

Serbuk penaik juga mengandungi ciri-ciri pemutihan, yang menjadikan ia bahan yang popular dalam banyak ubat gigi pemutihan. Apabila digabungkan dengan minyak kelapa anti-bakteria, yang juga pemutihan, anda akan baik dalam perjalanan anda untuk gigi putih dalam masa yang singkat!

RAHSIA KEEMPAT

Buat sebagai Deodorant - Orang kita cakap.. bahasa senangnya.. Ubat ketiak.. hehe.. Anti-Bau.. Bahan untuk penyah Bau Badan.. 
hehe.. murah pun murah.. hehhee.. jimat.. mak.. 

RAHSIA KELIMA

Pembersihan Lantai Bilik Mandi: Campurkan 1/2 cawan Soda penaik dalam baldi air suam, lap dan bilas bersih untuk lantai berkilauan.


RAHSIA KEENAM

Ubat hilangkan gatal kulit.. Kalau kulit kena gatal-gatal.. sapu sedikit Baking soda.. nanti hilang rasa gatal serta merta.. tak yah buang duit nak beli ubat mopikoo.. hehe.. 

RAHSIA KETUJUH

Membersihkan karpet - Kalau karpet korang kotor, payah2 sangat, taburkan baking soda tu kat karpet, pastu gunakan la vacuum untuk cuci karpet tu. Insya-allah semua kotoran akan hilang.

RAHSIA KELAPAN

Lembutkan daging - ni memang petua dolu2 ni. Rebus daging dengan sedikit baking soda, supaya daging tak liat.

RAHSIA KESEMBILAN

Untuk mencuci sikat & berus rambut - Kadang2 korang perasan tak sikat korang tu dah berkerak2. Penuh dengan sel2 kulit kepala & kelemumur.. Takkan nak cungkil satu2 bilah sikai tu kan. Cara paling senang, bancuh baking soda dengan air suam, pastu rendam la sikat2 & berus korang dalam air tu. Agak2 dah lama, bilas la dengan air biasa. Pasni sikat korang dah bersih dari daki2 tu semua

RAHSIA KESEPULUH

Gunakan sebagai pencuci mulut - Ini bukan pencuci mulut yang ala dessert tu tau. Ni pencuci mulut ala2 listerine tu la. Korang campurkan baking soda dengan air pastu gunakan untuk berkumur. Pasni ni tak yah lagi beli listerine. Jimat duit.

Ok.. cukup sampai di sini.. rahsia Orlylove yang selalu Orlylove amalkan.. 

Selamat beramal.. kengkawan.. hehe.. kalau nak lagi.. tunggu yer.. nanti orlylove kasi rahsia amalan Orlylove yang lain ok.. 


Post a Comment