Wednesday, 30 April 2014

Berpatah BALIK.. "TURN BACK".. banyak lak.. kes.. lepas MH370

Selamat Hari Rabu kepada semua.. Orlylove dah lama tak usik blog ni..sebab desakan tugas harian yang tidak membenarkan Orlylove menekan papan kekunci untuk mengemaskini blog ini.. harini.. terpanggil untuk meluahkan sesuatu tentang .. BERPATAH BALIK.. 



Nak cerita pasal berpatah balik ni.. teringat kata orang tua dulu-dulu... " kalau kita bergerak meninggalkan rumah.. jangan berpatah balik.. tak elok.. kalau dapat elak kita elakan. Selalu nyer.. akan dapat pertanda buruk..kalau kita berpatah balik.. ".. itu cerita orang tua-tua ler.. tapi.. 

Sekarang ni.. senang sangat kita dengar perkataan BERPATAH BALIK.. berkaitan dengan sebuah pesawat yang telah memulakan penerbangan.. 






Sejujurnya.. selepas kes MH370.. baru orlylove sedar pasal .. yang pesawat.. akan berpatah balik di sebabkan kerosakan pesawat.. untuk di baiki.. bukan nyer.. membuat pendaratan cemas di mana-mana landasan terdekat.. hehe.. suka hati apak korang jer .. yer.. mana boleh.. sesuka hati mendarat.,, kat landasan orang ,...huhu

Begitu ler.. kata orang tua dulu-dulu.. kalau kita dah teruskan perjalanan.. tidak elok berpatah balik.. tapi...jangan jadikan kata-kata itu kalau kita betul-betul perlu untuk BERPATAH BALIK.. yer ler..kalau ler.. kita betul-betul perlu berpatah balik.. teruskan jer lah.. ajal maut di tangan Allah.. berserah ajer.. mana tahu itu yang terbaik.. untuk kita pada hari tersebut.. 

PS : Satu lagi Orlylove nak pesan.. untuk diriku ini.. Janganlah suka kaitkan sesuatu yang buruk terjadi itu disebabkan kita berpatah balik..tadi.. semua kejadian yang berlaku semua ketentuan Allah.. kalau Allah dah kata.. KUN FA YA KUN.. terjadi ler.. IA.. kita tidak boleh mengelak walaupun sesaat.. redha ajer.. 

Muka seorang perjuang negara... 




Post a Comment