Tuesday, 10 December 2013

GATAL JARI-JARI RUNCINGKU NAK MENAIP.. MISS MY GIRL.. QALESYA.. WWWaaaaaaaaaaa

Seeeeelamat Pagi SEMUA.. cakap dengan nada semangat.. nak ilangkan rasa sedih.. huhuhu
Aku Orlylove pepagi dah ada rasa sikit sideh.. WWWWWWaaa.. dah 3 hari anakku.. si Qalesya tinggal di Kampung dengan Nenekanda nyer.. yang di panggil UMMI (huhuhu.. alamat Kota Damansara.. rumah di tengah Bandar..) 

Yer lah .. cuti-cuti sekolah ni.... leh bermanja2 dengan ummi nyer.. walaupun si kecil Qalesya tu belum bersekolah lagi.. hihi.. 

-Gambar ketika Qalesya (tengah) umur 1 tahun... 


Al-kisahnya.. 2 orang kakak-kakak si Qalesya suka sangat memarahi dan mencederakan beliau..yang si kakak Sulung suka pujuk si Kakak Kedua ni dengan ayat.. " Sara, jangan kawan ngan Qalesya".. yang si Sara ni lak.. " Ha..ah.. tak yah kawan dia.." 

Korang ni buat Mama Feningg kapla ler.. anak bukan ramai 4 orang ajer.. kecik2 dah jadi citer cenderella..harap2 dah besar korang mesrrrraaa wokeyy... . orang cakap.. kalau adik beradik tak ada gaduh2 dari kecik.. dah besar kalau gaduh.. teruk.. tapi bagi aku.. AKU jugak yang salah.. kurang pengalaman mengatur perhubungan anak2 dara aku ni.. MAMA Orlylove nak kena masuk kelas.. macam mana nak didik anak supaya tak gaduh.. 

Tapi aku terkenang time aku kecik-kecik.. dulu .. selalu sangat gaduh manja dengan kakak aku.. siap tarik-tarik rambut.. mak aku ler.. jadi referee nyer.. yang ayahanda aku hanya jadi Pengurus.,. hehe.. tak dapat masuk padang.. duduk tengok kat luar jerk.. TAPIIIII.. dah besar.. aku dan kakak.. macam ISI dengan KUKU.. kami rapat sangat.. bila berjauhan.. siap nangis dalam telefon lagi sebab Rindu-rinduan..hihi itu kisah lama.. 

Dah jadi macam ni.. Si Qalesya merajuk duduk dengan Nenekanda nyer.. Aku Orlylove gak yang rindu-rinduan.. sebab tak ada orang nak tolong aku kemas rumah.. huhu.. tak ada orang yang nak tolong mama biler susu mama melempah.. (Wakakkaka.. si Qalesya ni.. usia dia dah masuk 2 tahun 11 bulan.. tapi masih menyusu badan.. berebut dengan Baby Rayyan.. ) 

Baru masuk 4 hari.. relek..Orlylove.. relek.. ko kena happy.. anggap ler.. anak ko ni masuk Kolej ..ker.. satu hari.. nak kena berpisah gak.. sebab anak ko ni kawin ker..anak ko ni masuk U ker.. - Wahh.. ayat sejukkan hati.. yang kerinduan.. 

Bile aku tanya si Kakak Batrisyia.."kakak tak rindu adik Qalesya ker?" si Kakak jawab dengan slamber.. " Tak.. " 

Biler aku tanya si Kakak Maisara " Kakak Sara, tak rindu dengan Qalesya ker?" si Kakak Sara jawab panjang sikit.. dengan bahasa pelat dia.. " Ala... Qalesya tak nak kawan dengan kakak.. dia suka marah kakak.. " Aik.. terbalik statement tu.. tiap-tiap hari.. Mama tengok.. Kakak Sara yang tolak Adik Qalesya.. sampai dia nangis.. 

Tak aper,, hujung minggu ni .. kita ambik balik Qalesya dari Ummi ok.. jangan gaduh-gaduh lagi.. 

Mama Orlylove Feeningg .. tengok anak-anak sekarang dah pandai merajuk-rajuk.. umur baru setahun jagung..

Qalesya, Mama rindu awak.. nanti balik yek.... huhu


Post a Comment