Monday, 28 October 2013

JIWA KACAU...

Assalamualaikum.. aku ucapkan "Selamat Memulakan Kerja di Hari ISNIN" yang tenang..... 
AKU Orlylove terasa kurang sihat disebab banyak sangat kejadian yang kurang menyenangkan sejak akhir-akhir ini.. Aku sedih sorang-sorang tak guna meh aku sorotkan berita-berita hangat untuk uolss semua kenang kembali apa yang terjadi 2-3 hari kebelakangan ini. 

23hb Oktober 2013 - Pegawai bank mati ditembak di kepala - Artikel Lanjut 

23hb Oktober 2013 - Kejadian Kejadian banjir lumpur di Lembah Bertam akibat pelepasan air empangan Sultan Abu Bakar itu menyebabkan tiga terbunuh, seorang hilang dan seorang cedera manakala 80 rumah serta kira-kira 100 kenderaan musnah - Artikel Lanjut 

24hb Oktober 2013 - Lelaki 26 tahun menyerang orang AWAM di Lrt Putra Gombak dan Taman Melati menyebabkan 2 kematian dan 2 cedera di tikam menggunakan pisau Rambo. - Artikel Lanjut

25hb Oktober 2013 - BELANJAWAN 2014 .. entah baca dan fahamlah sendiri..hihi.. yang aku tau.. GULA NAIK HARGA.. bagusnya.. belanjawan tahun ni.. bila gula naik.. harga AIR SIRAP Kosong akan jadi RM2.40 kat tempat aku Bangsar South.. tapi.. kalau korang minum SIRAP BANDUNG.. harga kekal. RM2.20.. sebab perniaga guna SUSU PEKAT bukan AIR GULA.. wakkakaka.. lepas tu.. sesame ler. kita GOMUK.. macam anak badak.. hehe.. itu belum tengok lori bawak gula naik harga ke tak..? 

kesian ler.. MALAYSIA.. nak beri pendidikan tentang kesihatan kena NAIK KAN HARGA BARANGAN.. agak2.. kalau harga rokok naik. lagi.. dari RM12 sekotak kepada RM25 sekotak.. ada orang hisap tak? huhu.. ok ler.. sampai di sini sahaja.. aku nyer kata-kata.. Hari ISNIN ni.. banyak kerja lak.. BYE.. Wasamualaikum.. 

Layan.. untuk ISNIN.... Gambar di bawah.. : SPEKULASI mengatakan TOTO akan naik HARGA so.. baik beli sekarang.... hihi..



[al baqarah Ayat : 219]

Larangan berjudi dan meminum yang memabukkan 

Mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad) mengenai arak dan judi. Katakanlah: Pada keduanya ada dosa besar dan ada pula manfaat bagi manusia, tetapi dosa keduanya lebih besar daripada manfaatnya. Dan mereka bertanya kepadamu: Apakah yang mereka akan belanjakan (dermakan)? Katakanlah: (Dermakanlah apa-apa) yang berlebih dari keperluan (kamu). Demikianlah Allah menerangkan kepada kamu ayat-ayat-Nya (keterangan-keterangan hukumNya) supaya kamu berfikir.

Renung-renungkan dan selamat beramal..
Post a Comment