Sunday, 22 September 2013

Steamer TRIO untuk Kek CIC

Alhamdullilah.. semangat aku lepas lahirkan Baby Rayyan..makin berkobar2..dengan semangat ingin memulakan sesuatu yang baru dalam hidup aku.. biler ramai rakan aku di FB menunjukkan gambar2 mereka memasak sesuatu yang hebat untuk keluarga mereka.. terus aku jeles.. Opsss.. aku jeles.. bukan kat korang yer.. aku jeles dengan kemahiran yang korang ada untuk gembirakan Famili memasing.. Soo.. I think I must Think.. hehehe.. What should I do.. What Should I take and what should I buy..? Ok.. I got it.. Lets start..

Aku pergi mendaftar kelas membuat kek CIC.. korang tau apa CIC? bukan kelas tadika CIC tu yer.. hehe.. CIC to stand for Cake in Container".. macam best kan bunyinye.. hari yang di tunggu2 dah tiba.. aku masuk kelas dengan kak ida di sini..http://merpati66.blogspot.com/

Balik dari kelas.. tanpa aku berlengah.. terus ker AEON Wangsa Maju.. sebab apa korang nak tau?.. Aku nak beli semua barang yang cikgu Ida gunakan untuk merielisasikan impian aku nak membuat kek untuk makan-makan famili aku .. dan boleh buat jual.. heheh.. sampai ker senduk plastik dia pun aku tanya mana dia beli.. hehe.. Orang kata.. nak berjaya kita kena Copycat apa yang orang berjaya buat.. baru boleh berjaya macam dia.. hehe...

Aku mencarik Steamer berjenama TRIO seperti di bawah..tapi.. sedih sebab 3 tempat aku carik tak jumpa.. Giant, Tesco.. AEON Wangsamaju.. yang aku confirm.. AEON ada jual tapi tak ada stok.. bengang jerk.. aku sabar.. selama 2 minggu .cuba nasib balik ke AEON Wangsa Maju.,.Erm.. Dok selongkar.. ke hulu ke hilir.. mencarik Steamer TRIO tu.. yer lah muka confident tak nak tanya Salemen sebab aku TAU Mana nak carik.. bukan susah.. carik jek bahagian elektrik.. tempat letak semua steamer.. tak susahkan.. ? aku jenis tak suka susahkan orang.. Tapi.. Arrrgghh.. aku tak jumpa.. so.. kena mintak jugakk Sales men tolong carik..siap.. dia jerit2.. "Woi..mana steamer TRIO dekat sini.. "..

Keluarlah.. sorang kakak ni.. dengan gaya executive.. " Steamer TRIO tu.. semua orang carik.. dah habis ler.. dek.. aku tak puas hati.. aku siap tanya,.,kalau dah habis.. mana display Item nyer.? diorang carik punya carik.. jumpa kat atas.. rak tinggi..sebab benda tu besar.. tak leh letak bawah.. huhu..

Yer DISPLAY ITEM.. aku dah jumpa.. kasi lap sikit.. aku cakap.. "SAYA NAK DISPLAY NI".. agak2.. buat giler.. orang nak yang baru.. aku nak jugak yang display.. sebab TAK TAHAN dah nak masak kek.. kekkekke.. lawak biler.. kenang.. hee.. RM179.90.. kat AEON WANGSA MAJU.. aku rembat jugak steamer TRIO ni.. Tarrrraaaa.. ini leer.. barangan dia..



Apa kek yang aku masak untuk memulakan dan merasmikan Barangan Ajaib ini.. tunggu .. sambungan Steamer ni.. yer.. hehe.. kasi suspend..




Post a Comment