Friday 14 July 2017

DULU PENGECUT, SEKARANG ADA AKU KESAH.. hehehe..

As Salam Semua.. Salam Jumaat, 

Geram betoi harini pasal anak tak nak ke sekolah sebab cikgu cakap "Esok jangan datang sekolah sebab awak tak siap kerja harini.. " Aduss.. CIKGU.. CIKGU.. Kenapa ler.. CIKGU macam bebudak ni.. baik jadi budak ler.. dari jadi CIKGU.. 

Aku bukan marah sebab cikgu tu.. cikgu.. aku marah sebab CIKGU sekarang cakap tak ikut psychology langsung.. kalau budak tu tak siap kerja sekolah.. jangan ler.. ko halau.. jangan ler.. ko marah macam TIADA ESOK BAGIMU.. bukan salah besooo punn.. lagi pun.,.kelas yang cikgu ajar ini bukan kelas PERTAMA punn.. anak semangat nak datang sekolah tetapi takut cikgu marah punya pasal .. teruss.. mengamuk tak nak datangg.. padahal.. SEKOLAH buat JAMUAN RAYA.. Isskkk CIKGU..CIKGUU.. lain kali jangan ler suka marah-marah.. gegege,, 

Dahhh , habis marah hakaqq... tapi kalau nak ikutkan cikgu DULU lagi GARANGG tetapi.. HAKAQ jadi manusia jugakk.. cuma nak2 sekarang .. kurang ANTIFEELING.. hehee. DULU KAMI KEBAL.. hihi.. 

OK.. Kisah nye.. Orlylove nak Share pasal DULU orlylove adalah orang yang PASIF dan kurang rasa harga DIRI ..terlalu rendah SELF ESTEEM.  kalau dalam kelas dulu..kawan sorang dua ajer.. itu pun..pelajar yang satu kepala.. LOMBAB nye.. hehehe.. ok.. macam mana ORLYLOVE dapat nilai diri menjadi MAHAL.. untuk jadi seorang yang LUAR BIASA??? 

SEBAB ORLYLOVE Suka MENCABAR DIRI.. 

Kalau aku TAK CUBA.. AKU TAK TAHU YANG AKU BOLEH BUAT.. 

Kalau AKU TAK CABAR DIRI aku.. AKU TAK AKAN MENJADI Seperti ORANG LAIN.. 

KALAU AKU RASA orang lain HEBAT.. KENAPA AKU tak BOLEH.. 

Itu ler.. yang selalu Orlylove tanamkan dalam DIRI INI.. 




Seingat Orlylove.. mula-mula Orlylove MENJADI BERANI untuk BERUCAP di HADAPAN ORANG RAMAI adalah ketika.. menjadi Pembimbing Rakan SEBAYA.. (PRS).. ketika di Sekolah Mengengah.. 

Lepas tu.. kat kolej .. belajar ke depan.. berucap depan Naib Canselor UTM 

lepas tu..belajar berucap ketika tanya soalan-soalan di mana-mana perhimpunan kecil.. 

sampai ler.. sekarang.. Orlylove suka mencuba.. untuk memperbaiki pengucapan di hadapan orang ramai.. tetapi.. sampai SEKARANG MASIH belajar.. impian ORLYLOVE boleh memberi ucapan awam tanpa menggunakan TEKS ucapan macam pakar-pakar yang lain.. 

In Sha Allah .. kalau di izinkan Orlylove nak masuk kelas pengucapan awam dan fasilitator.. tengah nak cari masa sesuai untuk belajar.. 

Terima Kasih yang tak terhingga orlylove nak ucapkan kepada Ketua Puteri UMNO Wangsa Maju.. Puan Norbhaiti Sabar sebab dia memberi peluang Orlylove melebarkan pengalaman berucap di hadapan orang ramai di majlis keramat UMNO.. 

Koleksi yang masih segar Orlylove dalam pengucapan Awam. 


Membaca Usul Puteri Wangsa Maju pada 2016 di Hotel Grand Season dan pada tahun 2017 diberi sekali lagi peluang untuk membaca usul Puteri di Hotel Seri Pacific Kuala Lumpur. 

Tahun akan datang,, aku nak cuba memperbaiki diri dan akan cuba berucap di majlis-majlis lagi besar.. In Sha Allah,,, 

Tapi bila terkenang kisah aku kecil dulu.. aku dapat membuat konklusi ..

bahawa, 

untuk menjadi sesorang yang hebat tidak perlu ada BAKAT.. tetapi 
untuk menjadi sesorang yang BERBAKAT kena ada KEHEBATAN yg LUAR BIASA
untuk menjadi sesorang yang LUAR BIASA perlu ada BAKAT DAN KEHEBATAN 

Bakat boleh digilap kalau kita tau kita ada BAKAT tersebut

jadi, 

Jangan KECILKAN DIRI ANDA.. Semua orang ada BAKAT Tersendiri.. Gali,..CARI dan SELIDIK.. apa kah BAKAT Sebenar DIRI kita.. 

Cuba Keluarkan dan praktiskan BAKAT ANDA supaya ianya berguna untuk SEMUA... 



"BAKAT"  SEKARANG DAH BOLEH DIJUAL.. huhu.. 






No comments: