Tuesday, 1 April 2014

Skim MyHome daripada KPKT.. JOM MOHON..

WOW..Malaysia ada skim rumah lagi.. tapi.. sebelum korang cakap apa2.. aku nak ucapkan terima kasih KERAJAAN kerana faham keadaan kami pekerja swasta yang sukar untuk memohon perumahan yang ada di MALAYSIA ini.. di sebabkan kami PEKERJA SWASTA..huhu.. macam tu ka..?

Ok .. aku dah register dan apply .. lepas tu.. tunggu ler.. pengesahan dari mereka.. sediakan duit aje..  


KEPADA PEKERJA SWASTA yang BERMASALAH.. 
dengan 
PIHAK BANK 

  • Pembiayaan di buat dari pihak bank yang ada di MALAYSIA.. tetapi kalau pekerja swasta itu di senarai hitamkan.. sebab dia pernah membuat hutang di bank dan teraniaya di sebabkan pernah menjadi penjamin sesiapa.. still tak leh ada rumah sendiri kan?..
  • Kalau sesiapa yang masih dalam SKIM AKPK masih tidak boleh buat permohonan rumah SKIM MYHOME ni kan?
  • Tapi.. kalau di baca dari Kreteria ASAS MYHOME..membuatkan semua pekerja swasta yang ada masalah dengan pihak bank boleh LULUS.. sebab ASAS dan LEPAS.. tunggu yang PERKARA SAH LULUS dan WAJIB LULUS AJER.. hehe..   


  • KALAU dan KALAU.. dan KALAU.. ape pun korang isi dan selebihnya biar ALLAH yang beri rezeki.. sama ada kita layak atau tidak.. hehe..  
**lepas ni.. jangan bising-bising.. cakap.. kerajaan tak adil.. lagi.. asyik.. tolong orang kerajaan ajer.. orang swasta terabai.. ok.. (Ayat untuk lepaskan geram kat kerajaan ker aper ni.. Orlylove...hehe) 




 MyHome KPKT




untuk maklumat lanjut.. kena call ler.. 

Jabatan Perumahan Negara
Aras 30-38, No 51
Persiaran Perdana, Presint 4 
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan 
62100 Putrajaya 
Pusat Panggilan MyHome : 03-8891 4322 / 03-8891 4317 / 03-8891 4313


Post a Comment