Tuesday, 4 March 2014

Gempar : 101 orang lagi keracunan makanan! selepas 1 kematian

Kisah makan makanan tercemar ni memang tak dapat di selesaikan dalam masa yang singkat. Kita baru kehilangan seorang kanak-kanak 5 tahun  yang menikmati makanan yang di beli dari pasar malam.. dan menemui ajalnya.. selepas muntah-muntah dan cirit-birit..

Update terkini dari Sinar Harian, 

Ada 101 lagi pengunjung pasar malam yang sama telah keracunan.. mungkin dari makanan yang sama dengan makanan yang di makan oleh adik Muhammad Iqbal Rafie Mohd Ilme dari Terengganu. 

Bab makanan tercemar ini amat subjective bagi aku.. sebab kalau nak kena kat maner-maner pun boleh kena.. tapi..kebanyakan berpunca dari ayam yang tercemar. 

Aku nak kasi petua kat korang semua lah..kalau pasal AYAM ni.. sebab aku pernah pergi kenduri kahwin dan aku tengok ayam masak merah nyer.. dan hancur ..dari isi dan tulang.. macam kurang elok..walaupun ada ayam yang masih nampak ok.. 

BAIK KORANG jangan makan.. nak jadikan kisah..hari yang aku dan famili makan makanan kenduri kawin tu.. semua cirit birit.. tetapi aku seorang ajer tidak.. 

Semua kenal pasti ler.. aper yang diorang makan dan apa yang aku makan.. so..memang benar.. PUNCA AYAM MASAK merah tu ler..buat semua sakit.. 

lepas kejadian tersebut.. aku memang beringat dan pastikan..kalau ayam yang di hidang itu dah HANCUR ..MEMANG AKU TAK MAKAN.. 

Kalau bab beli makanan pasar malam ni..memang aku nak nasihatkan kepada semua peniaga la.. 

- Kalau ada bahan-bahan mentah korang yang kurang enak untuk masak .. jangan lah buat NIAYA dengan orang lain.. harini korang kasi orang makan makanan dah rosak.. esok banyak lagi dugaan korang Allah UJI.. 

Aku paham, kalau korang tak jual juga.. korang akan rugi.. tapi.. redha ajer ler..jangan lah ..di sebabkan korang nak kaut keuntungan jugak... sehingga meragut nyawa orang lain.. biarlah Allah S.W.T buat pengiraan kerugian korang .. dan DIA ganti dengan niat murni korang yang tidak masak bahan yang sudah tidak boleh di gunakan lagi.. (BASI/BUSUK)

Sorry ler..hari ni aku ngomel sikit.. sebab kebelakangan ini banyak sangat kes-kes keracunan makanan dan orang MENINGGAL disebabkan makanan. So..sama-samalah kita menjaga kebersihan.. 

ORLYLOVE : Tapi.. korang pernah tak alami kecik-kecik dulu makan..benda-benda kotor di lantai? mana nampak kaut ajer masuk mulut.. ? .. kalau Allah cakap KUN FA YA KUN.. terjadi lah ia.. so.. apa-apa.. jangan salah menyalah.. cuma.. pihak berwajib perlu lah..sentiasa memberi perhatian kepada semua pengusaha makanan di PASAR-PASAR MALAM lak lepas ni.. 

Pastikan semua peniaga sudah menerima Suntikan untuk peniaga makanan tu.. huhu.. korang google ler.. sendiri yek.. 


Post a Comment