Thursday, 7 November 2013

RELEK dengan SECAWAN KOPI..

Assalamualaikum.. kepada semua pembaca.. harini aku masih kurang semangat nak menulis .. mungkin di sebabkan entry aku pasal TASKA durjana yang membuatkan aku blur kejap.. Kepada orang yang bertanggunjawab.. famouskan Orlylove aku ucapkan terima kasih.. lain kali jangan buat yekk..eppp...tak mau..tak mau..hehhe.. AKU ORLYLOVE.. tak nak glamor cara begini.. hehe.. aku nak jadi glamor biler.. aku dah ada Legacy aku .. OrlylovePEOPLE di tubuhkan untuk bantu orang2 susah...time tu.. korang yang susah.. datang jek jumpa aku.. mintak ler.. aaapa yang aku boleh bantu. tak payah guna borang dan aku kena siasat macam Baitumal atau pusat Zakat buat.. aku kasi jer.. janji datang minta aku kasi.. tak kira bangsa dan agama.. insyaallah.. kalau aku lupa janji aku.. korang yang pernah baca.. tulissan aku ni.. tampor ler.. aku kalau aku ALPA dan LUPA.. ingatkan aku..   ku nak releks-releks harini layan secangkir kopi.. hehe.. 

Kepada pengusaha Taska yang dah 3 hari aku lalu masih tutup tu.. aku inginkan minta maaf dari hujung rambut ke hujung kaki di sebabkan entry aku, korang tak buka2..atau...mata aku dikaburkan demi menjaga maruah aku..  sebab kalau korang bukak aku nak jumpa KAK ITA, nak tamporr laju-laju sebab dulu ko layan anak aku macam hareemm..hihi.. aku nak tampoorr pun.. bukan kerana aku yang nak .. sebab member-member aku KIRIM.. kasi sepak laju-laju kata mereka.. hehhe.. bukan nak SEPAK guna kaki yek.. NAK SEPAK.. guna tangan.. hehe.. ni ler.. kalau dah bahasa melayu.. perkataan yang sama.,. bunyi nyer lain..hehehe..bahasa PERAK cakap.. TAMPoorrr.. walaupun perkara ini nampak macam kurang sopan.. tapi.. aku akan pakai baju Puteri Perak sebab nampak macam Sri Kandi Emas yang sopan santun hendak menuntut bela demi kebenaran.. 

Cittt.. korang layan jer ler.. blur AKAQqq.. sekarang ni.. Aku nak layan kopi tapi.. jap.. aku check.. ada lagi tak kopi Aik Cheong.. dalam simpanan aku ..AAAHa.. ada.. kita buat kopi dulu.. Gluuubb.. glubbb.. Ssssslurrrrrrrrrrp.. seteguk dua.. wokey.. dah ada tenaga.. 
Terima Kasih AIK CHEONG.. .. aku buat link ni.. kepada sesiapa tak kenal kopi Aik Cheong.. Dia bukan pakcik aku atau Jiran aku.. cuma .. Aku di kenalkan oleh kawan aku .. KAK Piah..pasal kopi ni .. sedap.. dan pekat.. 

Aku Orlylove, percaya.. ramai yang cakap.. minum kopi akan buat perut berangin.. atau sakit.. atau . masuk angin.. tapi... kenapa orang dulu-dulu minum kopi? sebab sedap ker? sebab berkhasiat ker? Asal diorang nak makan nasi..si isteri akan sediakan secangkir.. kopi untuk di minum.. kalau aku tak salah ler.. sebab menonton cerita P.Ramlee begitu ler.. kisah nyer.. hehe.. 

Aku nak cerita pasal adalah seorang hamba Allah ni.. dulunyer.. cakap pasal kopi.. nahhhh.. panjang berjeler.. alasan.. sakit perut ler.. aper ler.. aku ni.. layan kopi.. so..aku pujuk..punya pujuk.. keluarkan fakta kopi.. Nabi kita pun suka Kopi..jangan try minum kopi yang campuran.. minum kopi pure...maksudnyer.. macam starbuck ker.. Dome ker.. ala.. apa lagi ler..kopi orang-orang kaya tu.. Naaahhh.. sekarang perutnya.. dah tak sakit .. dah.. sebab .. ALAH BISA TEGAH BIASA.. betul tak?.. kalau kita tak cuba .. dan biasakan.. kita akan alah.. so.. prinsip aku.. kalau ko cakap..SOYA tu bagus.. ada orang cakap.. soya tu angin.. kopi tu angin.. Teh tu angin.. so.. apa saja yang kita makan..semua hhhhangin.. tapi... ini kebiasaan orang-orang kita pakai.. ANGIN.. dalam makanan.. kasi aku hanginnn satu badan.. tapi.. kalau carik kajian tentang angin.. dalam badan.. banyak punca.. nanti aku kasi ENTRY pasal ANGIN.. hehee... 

Kisah seorang hamba Allah tadi.. sekarang dia dalam fasa bercinta dengan KOPI lak.. asal ada masa terluang..pegi beli KOPI.. macam dah angau.. hehe.. itu ler.. dulu cakap pasal kopi.. tak nak dengar.. sekarang dah SAYANG KOPI.. baru tau.. semua jenama kopi di MALAYSIA.. atau .. terkenal dunia..lu tau.. Errmmm.. korang semua sure nak tanya.."Orlylove, orlylove... sapa orang yang kamu cakap ni..?" .. Orlylove akan menjawab.. " Errrmm.. Biarlah Rahsia.."hehhe.. 
Petanda baik untuk penggemar KOPI.. Insyaallah.. 

MALAYSIA akan di gegarkan dengan kemunculan KOPI terhebat..bernama "RIVER NORTH COFFEE".. Acheehh..acheechh.. acheehh... Opss.. AKU ORLYLOVE tidak dapat hak jenama atau hak..Populariti KOPI ni.. so.. sampai di sini sahaja.. 

Selamat Berjuang Sahabatku.. Insyaallah niat murni dengan usaha kentalmu akan menjadikan impianmu jadi kenyataan.. 

UPDATE: KES TASKA PERMATA HARAPAN.. yang tidak lagi ada HARAPAN..  

Post a Comment