Wednesday 20 November 2013

Kereta Berusia Lebih 12 Tahun Tidak Selamat Di Jalan Raya - Miros

Aku tak marah bila terbaca kenyataan ini.. tapi.. aku naik HANTU jerk.. sikit pun tak ada rasa marah.. geram jer.. dengan kenyataan yang tak berpihak kepada orang MISKIN di MALAYSIA ni.. Aku bukan tak hormat pendapat seorang Prof. tetapi.. kalau kajian telah dia lakukan .. dan terang-terang kesahihan nya.. kenapa banyak kemalangan jalan raya melibatkan kereta baru BELI, baru pakai dan berkilat2 lagi.. enjin nyer.. 


Korang bayangkan kalau kereta baru beli dengan 1.6cc pun cukup ler.. nak nak korang beli keter continental yang agak mahal.. erm.. ada ker korang nak bawak 90km/jam? tak kan.. sure korang nak rasa gauman bunyi enjin nyer.. walaupun dia mempunyai power 1.6cc sahaja.. 

Aku marah dengan kenyataan di atas bukan sebab aku pakai keter lama mak aku untuk pegi pasar dan ambik anak-anak dari taska.. hehe.. kebenaran nyer.. jelas.. 

KATA Orlylove " Bila korang pakai keter lama.. lebih dari 12 tahun.. agak2 enjin nyer..macam mana? kalau jaga biasa-biasa ler..? Dah tentu anak-anak aku gegar dalam keter kan? sebab enjin lama.. lebih dari 16 tahun..pakai tu.. bunyi gauman nyer.. udah macam ferrari.. tapi. korang pikir macam mana aku memandu? Macam bawak ferrari ker? atau.. macam AKU MEMANDU sambil bawak Kak FEERA ehhehe... 

For sure aku bawak dengan hati-hati sebab enjin dah tak boleh pegi.. tekan kuat2 pun bunyi yek.. keluar Keter tetap kat situ.. hehe.. yang buat orang memandu kereta lama lebih dari 12 tahun guna ni.. kemalangan apabila.. sebuah kereta baru keluaran Malaysia seperti Proton Preve' 1.6 CVT Exective meluncur lalu di jalan raya .. dengan lajunya.. tetiba.. Breeeeeaaaakkkkkkkkkkkkkkkkk.. sebuah kereta Proton Saga lama tahun 1996 lalu dengan hormatnya.. di pandu dengan cermat.. Prrraaaanggg.. terkojuittt MAK.. nasib baik sempat break.. dapat bayangkan tak.. hehehe.. 

Katakan malang tak berbau.. Dooom.. langgar tepi.. kereta lama.. tahun 1996.. yang si kakak manis bawa kereta tahun 2013 ni.. ANGIN ler.. sebab Insurance yang dia bayar tak leh cover claim kereta dia .. huhu.. itu ler.. kisah nyer.. pasal keter lama tak layak di jalan raya MALAYSIA.. aku Orlylove rasa ini semua mainan Politik bukan pasal kereta itu.. 

Kalau macam tu.. orang lama yang banyak penyakit.. tak berguna ler..tapi.. aku nampak sekarang semua anak muda dah banyak yang berpenyakit..macam orang2 tua.. erm.. apa orang kata.. penyakit 5 serangkai..? 

Tepuk dada tanyalah MIROS... hihi..


kalau kereta macam ni.. ada kat jalan raya KL.. sure banyak pemandu kemalangan.. sebab susah nak nampak di jalan raya..sekarang..  hehee..

Baca Menteri cakap lagi tak sanggup.. nangis baca.. 

No comments: