Tuesday, 29 October 2013

CADANGAN GUNA UBAT PELALI untuk MALAYSIA

Pagi ni aku pegi AEON BIG dekat opis aku ni.. dok ushaarr..(siapa yang tak tau apa usharr.. tu maksudnyer..lihat/tengokkk..aku budak KAYELL..macam ni ler..bahase KAYEEL hehe) je abang-abang guard yang bertugas,,dalam hati aku berkata.. " Kenapa MALAYSIA pertaruhkan keselamatan NEGARA kepada orang ASING?.." Mana rakyat MALAYSIA..? Kenapa rakyat MALAYSIA tak nak kerja sebagai Pengawal keselamatan,,? Gaji kecik jer? banyak yang aku pikir lepas banyak kes buruk melibatkan pengawal keselamatan bangsa asing ni.. tapi tak sedar-sedar lagi ker kita sebagai rakyat MALAYSIA?.. aku kalau di tawarkan jadi pengawal keselamatan.. aku nak tak terima.. ermm.. itu ler.. persoalannya.. 

Kepada warga Malaysia yang menjadi pengawal keselamatan di mana-mana sahaja ler.. aku ucapkan TAHNIAH..!! sebab PERJUANGAN KAMU mengawal dan menjaga keselamatan NEGARA sendiri tidak dapat kami anak MALAYSIA Balas.. hanya Allah jer yang dapat membalas keikhlasan you oulss.. bertugas.. 

Kes baru baru ni.. amat terkesan di fikiran aku.. pasal pak guard tembak pegawai bank..

AKU NAK CADANGKAN kepada Kerajaan Malaysia supaya semua pengawal keselamatan yang di benarkan mengunakan senapang atau apa sahaja senjata api yang membahayakan keselamatan orang awam.. HANYA BOLEH GUNA SENAPANG UBAT PELALI SAHAJA.. Baca ni.. PELURU UBAT PELALI.. supaya korang yang kurang ajaQ ni... tak dapat cederakan orang awam.. biarla.. siapa yang tercedera dek kebodohan penembak ni..hanya pengsan sahaja.. lepas polis datang dan penembak tertangkap.. orang yang di tembak masih boleh teruskan hidup.. dan penembak dapat di bawa ke muka pengadilan.. 

Agak-agak.. cadangan AKU Orlylove ni..nampak bodo.. tadi. aku rasa boleh di bawa ke parlimen ni.. hehe.. Nanti aku chat ngan Pak Ajib.. hehe.. 

Banyak jugak kes-kes Pak Polisi tertembak orang awam.. untuk menjaga keselamatan negara tapi.. duluuu..aku pernah dengar rightss.. yang Polis tidak boleh tembak orang awam.. selagi tidak ada tembak menembak berlaku.. tapi.. sekarang.. budak bawak kereta laju dan mencurigakan pun kena tembak.. budak lalu depan rumah.. pun kena tembak dek senjata api polis yang sedang di bersihkan sebab nak kosongkan peluru katanya.. entahler.. Malaysia sudah kurang selamat.. Di harap pihak Polis Diraja Malaysia mencari cara terbaik untuk menangani masalah tembak menembak yang berleluasa sekarang ini. 

Kalau macam tu.. begini lah.. AKU ORLYLOVE.. mencadangkan kepada KERAJAAN MALAYSIA.. supaya .. hanya pegawai tinggi polis sahaja yang dapat guna senjata api peluru betul.. yang lain.. kasi guna Senjata guna UBAT PELALI SAHAJA.... kalau dah tembak pesalah.. paling tidak .. pesalah tu.. masih hidup untuk jalani hukuman di MAHKAMAH.. tidak ler.. mati terkejut.. dan SEMUA anggota polis di salahkan sebab menembak mati orang awam.. tidak kira ler.. diorang tengah rompak ker.. tengok melepak ker.. apa-apa .. abang polis gak di persalahkan.. .. klik sini..



Wallahualam.. sekadar pendapat sahaja.. 
Post a Comment