Wednesday, 2 October 2013

Produk pilihan Orlylove Minggu ini - Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate


Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate

Kenapa aku suka ? Sebagai Ibu yang mempunyai anak ramai, agak sukar nak menguruskan rumah dengan cepat kalau tiada alatan yang memudahkan aku /mereka untuk membersih dan mengemas. Kawan sepejabat aku memperkenalkan aku dengan 1 produk yang betul2 membuatkan aku suka padanya.. hehe.. Aku nak share dengan semua pembaca Orlyloveshop rahsia aku menguruskan dan membersihkan rumah. 

Setelah menggunakan produk Basic H ni, aku seperti tidak boleh ketiadaan produk ini. Produk Basic H dari Shaklee ni dapat membantu menanggalkan :

- Minyak di lantai / dapur / meja makan
- Kesan susu tumpah yang dah kering 
- Mencuci toilet 
- Kesan kotoran degil yang dah lama di tingkap
- Melembutkan ayam/ikan/daging yang telah mengeras di dalam peti ais
- menyegarkan sayur yang dah layu di dalam peti ais
- mengurangkan ruam lampin di badan anak
- Menjadi sabun mandi untuk anak aku yang allergy kulit selalu gatal2.

Mesti mata korang membaca senarai di atas.. dan hati pula berkata... 
" Ape benda Orlylove ni.. bahan cuci lantai boleh lak buat mandi dan letak dalam makanan?..Giloss ker aper?.. "

Yer,.. kisah benar.. aku balik dari kerja dah le lewat.. ambik anak dari taska dan masuk rumah dah nak malam.. korang tau jer ler.. bile anak meragam.. lapar sebab kurang makanan.. aku akan panik kalau aku nak masak tapi.. nak kena tunggu 1 jam baru boleh kasi ayam/ikan dari peti ais untuk defrosts sebelum dapat di potong dan di masak. 

Aku akan rendam ayam dalam bekas yang ada air.. dan titiskan 4-5 titik dalam air dan kocak-kocak kan sampai sekata... aku hanya perlu tunggu dalam 10 minit untuk ayam aku lembut dan boleh di masak. Errm.. Korang masih cakap aku giler.. ker? Try ler.. Boleh kasi korang nyer ayam / ikan lagi sedap dan kalau korang semua buat ayam goreng.. pergghhh.. 
Ranggup.. dan sedap.. I tell You.. 

Famili aku senang dan ringkas. Bab makan tak memilih dan menyusahkan.. Masak nasi, Ayam goreng pun dah menyeronokkan anak-anak dan suami aku makan. ehhehe.. So, biler dah masak menjadi mudah, mencuci dan mengemas menjadi senang. Tapi.. tengok gak kalau kita tak tahu bagaimana nak menguruskan masa dengan cekap.. Kasi ler.. bapak pencuci atau robot untuk membantu pun .. akan jadi susah.. pokok pangkal kita juga kena CEKAP.. 

Kalau aku nak mengelap kekotoran, aku akan menitiskan beberapa Basic-H dalam bekas air dan aku start mengelap.. walaupun beberapa titis sahaja tapi mampu membersihkan 1 rumah. JIMAT..MEMANG JIMAT.. Berbaloi.. dengan produk ni.. nak dekat 1 tahun.. aku hanya gunakan sebotol sahaja. RM + TIME = SAVE..ini fomula aku...

Tidak bertosik, Membersih secara Semulajadi

Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate yang dua kali ganda lebih pekat ini memberi kuasa pembersihan yang lebih selamat dan berkesan sesuai digunakan bagi menangani seribu macam jenis kotoran rumah yang boleh digunakan pada bila-bila masa. Sebagai contohnya, bagi membersihkan kesan susu tertumpah di baju, bangkai serangga yang  terlekat pada tingkap dan sos yang tertumpah di lantai. Itu hanya tiga daripadanya, masih terdapat 997 cara penggunaan yang lain.

Sesuai untuk membersihkan seribu macam jenis kotoran di rumah
  • Kepekatan berganda di mana 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air mampu memberi kuasa pembersihan yang hebat dan berkesan
  • Pencuci serbaguna yang berkesan untuk menanggalkan kotoran dan minyak pada sebarang permukaan yang boleh dicuci tidak kira di dalam atau di luar rumah
  • Dapat menanggalkan kotoran berminyak yang paling degil tanpa meninggalkan sebarang kesan minyak
  • Dua kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H² dan hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama
  • Tidak perlu dibilas dan tidak meninggalkan kesan kotoran atau palitan
Sesuai untuk sebarang permukaan yang boleh dicuci sama ada di dalam atau di luar rumah:
  • Dinding
  • Permukaan dapur, jubin dan lantai
  • Peralatan
  • Periuk, besen, pinggan dan mangkuk
  • Tingkap dan cermin
  • Perkakas
  • Benda-benda diperbuat daripada kayu
  • Perabot (Sila pastikan anda tidak menggunakannya bagi membersihkan akuarium atau bekas cecair pencuci cermin)
Tahukah Anda?

Kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.


Pekatan Pencuci Super Organik BASIC H² tidak mengandungi bahan-bahan di atas mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain.



Perbezaan Shaklee 

Selamat
  • Tidak bertoksik
  • Tanpa gas beracun
  • Tanpa bahan kimia berbahaya
  • Tanpa bahan pewangi
  • Lembut pada tangan
  • pH seimbang
  • Tanpa klorin
Berkesan
  • Berkesan untuk menanggalkan kotoran berminyak
  • Kepekatan berganda – 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air
  • Dua kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H di mana hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama
Mesra Alam
  • Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
  • Biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Bungkusan yang boleh kitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan

Cara penggunaan untuk kesan lebih memuaskan 

Dapur, perkakas dapur, perabot, benda-benda yang diperbuat daripada kayu, dinding, keluli tahan karat, granit, marmar dan bilik mandi

Campurkan ¼ sudu teh dengan 16 auns air ke dalam penyembur Get Clean

Periuk, besen dan pinggan mangkuk 

Campurkan ½ sudu teh dengan 1 gelen air

Tingkap dan cermin

Campurkan 1-2 titik dengan 16 auns air ke dalam penyembur Get Clean

Lantai

Campurkan 1 sudu teh dengan 1 gelen air

Kain benang biri-biri, nilon dan fabrik berkualiti tinggi

Campurkan ½ sudu teh dengan sebesen air suam





No.Telefon Pengedar Produk : 012-2877824 (Nisya) 

Post a Comment