Friday, 17 May 2013

Aku mulakan dengan Bismillahirahmanirrahim...

 Aku mulakan dengan Bismillahirahmanirrahim...

Ini anak ke-4 aku..yang bernama Wan Rayyan Mikhael.  
Dia lahir pada 2/3/13. Aku doa sangat dia lahir pada tarikh 1/3/13...cantek tuuu..tapi apakan daya..Allah dah tetapkan Putera pertamaku ini..lahir pada tarikh yang telah ditetapkan dalam hidup Rayyan..  

Baby Rayyan memberi sinar baru dalam keluarga aku setelah aku menerima kelahiran 3 orang cahayamata gegirl...Puas aku menepis kata2 orang bile melihat aku mengandung anak ke 2 dulu.."ni anak ke 2..? dah scan? lelaki perempuan?..agak2 scan tu same ke kite tilik guna tukang tilik?..hihi..lepas dapat anak Pertamaku..  dan keduaku... perempuan..ke 3 ku juga perempuan..

Nahhhh.. masuk ke 4..orang ramai mula berkata...
"Harap2 lepas ni lelaki leerrr pulak..." inilah..doa kalian semua telah di makbulkan Allah.. lepas tu keluar lak ayat.. " Dah dapat 3 gegurl..1 boboy..udah ler yek..?" .. heiiiiii..korang ingat aku tau ker lepas ni aku tak mengandung lagi.. dek oii.. selagi Allah nak kasi rezeki ANAK kepada aku.. insyaallah akan aku terima dengan gembiranya.. 

Yelah..orang lain kaya dengan harta benda,,aku Kaya dengan anak pun dah buat aku bangga. Opss..  cerita pasal anak ke 4 aku ni.. Aku lupa introduce anak-anak.. gegurl aku semua.. 


Wan Rayyan Mikhael 



Ok next..Anak pertama ku.. bernama Wan Nur Batrisyia Mazwin. Dia dilahirkan pada tarikh 10.10.2007.. siapa ingat pada tarikh tu.. seorang Angkasawan Negara - Sheikh Muszaphar Shukor di terbangkan ke angkasa.. bangga aku time tu.. dapat tarikh cantekkk.. hihi.. Ini dia orangnye.. 

Dia seorang kakak yang bertanggungjawab....tegas dengan adik2 nyer.. pandai buat susu adik2.. kemas beg sekolah semua adik2nya.. beruntung aku memiliki.. anak bertuah ini. 


Wan Nur Batrisyia Mazwin 





Aku nak cerita tentang anak ke 2 aku pulak..  Nama dia Wan Nur Arissa Maisara.. Sara lahir pada tarikh yang cantek jugak.. 1/11/2009.. dia pendiam dan kurang aktif pada mula nyer.. tetapi.. selepas menjangkau usia 3 tahun.. huhu.. aktif.. sangat dan banyak kerenah.. tapi.. lumrah ler.. dia belum puas bermanja .. udah keluar yang ke-3... hehe.. yer lah.. usia mama nyer lak nak kena kejar.. hihi.. Ini ler gerangan nyer.. tapi.. ini gambar lama.. 

ketika Sara usia 2 tahun.. orang ramai cakap macam muka aku kecik2.. dulu.. yer lah .. dah anak aku kan.. tak kan muka macam anak jiran lak.. hehe.. itu lain lak kisah nyer.. huhu.. 

Wan Nur Arissa Maisara 



Seterusnya.. tinggal seorang lagi anak aku yang aku belum perkenalkan.. Taraaaaa.. ini dia anak ke 3 yang bernama Wan Nur Qalesya Mahirah.. kitorang sekeluarga panggil beliau Qalesya ... dia lahir pada tarikh yang aku betul2.. inginkan.. sangat.. akhirnya.. doa aku dimakbulkan lagi.. 11/1/11.. tarikh sama dengan kelahiran Dato' Siti Nurhaliza .

.Qalesya anak yang suka membantu aku membuat kerja rumah.. Dia juga paling beruntung sebab dapat menikmati keenakkan susu aku selama 2 tahun lebih seusia dia sekarang menjangkau 2 tahun 8 bulan.. Errmm.. rezeki anak ke 3 dapat breastfeed sampai sekarang sebab Baby Rayyan dah lahir.. Dia juga di gelar budak tetek.. sebab pantang nampak aku nak tetek.. hehe.. opss.. cerita 18SX lak.. ehehe.. 

orang cakap " udah ler.. dah besar.. tak kan nak berebut dengan adik nyer.. pulak .. kesian Baby..tapi..puas pujuk.. tak nak berhenti.. dia nak jugak.. huhu.. aku layan jer.. selagi dia mau.. dan selagi ada susu.. rezeki dia ler.. kurang sakit.. kuat antibody.. Di bawah ler.. orang nyer.. 

Wan Nur Qalesya Mahirah 







Post a Comment