Sunday, 7 December 2014

RAHSIA SIHAT DAN MASIH BOLEH BERMAIN BOLA JARING DI KETIKA USIA 63 TAHUN..- TERBONGKAR..

Alhamdullilah..dah lama Orlylove.. tidak bermain di padang untuk acara berat-berat... seperti Bola JARING.. selesai sudah hari ini.. Orlylove akan menggunakan daya tujahan dan daya asakkan.. untuk menunjukkan Orlylove masih sihat walaupun Orlylove sudah mempunyai ramai anak.. hehe..
 
Just nak story the morry yang Orlylove bangun dan bersiap sedia dengan azam bagi memasuki satu perlawanan bola jaring di antara penduduk taman.. korang nak tahu siapa yang akan Orlylove lawan.. ?????
 
Mak-mak yang usia.. 60 tahun ke atas.. dan anak-anakku.. yang seawal remaja.. hehe.. grand kan? moh kita tengok aper yang terjadi.. huhu..
 
Korang bayangkan .. Orlylove.. membuat cabutan undi untuk menentukan kumpulan lawan.. dapat lak. satu kumpulan dengan ibu kesayanganku.. terbaekk.. mak.. seusia 63 tahun.. mak masih berbisa untuk menjadi GS.. GS tu aper? mereka kata GS tu Goal Shooter.. maaf yer.. saya kurang arif bab permainan bola jaring ni..sebab di sekolah dan kolej dulu terlalu SETIA dengan BOLA TAMPAR.. so aksiku pada hari ini.. memang asyik MENAMPAR bola untuk kasi pada pihak pasukan.. ku.. HIJAU.. hihihi.. Go Green Go..
 
Ok.. Orlylove nak cerita pasal IBUKU.. yang masih gagah untuk bermain bola jaring..
 
Korang nak tahu tak rahsia.. bagaimana ibuku menjaga tenaga dan mengawal penyakit untuk singgah ke tubuhnya.. di usia 63 tahun..?
 
Ibu Orlylove.. kalau korang nak tahu.. dari Orlylove kecil hingga sekarang.. masak tak pernah letak PERASA dan AJINOMOTO.. Sure korang cakap.. hekkk elehhhh.. itu ker rahsia masih cergas?.. MAK TAK TIPU DEkkk.. kan..kan..kan.. bukan itu sahaja..
 
Ibuku.. paling tak suka makan UBAT.. dari Orlylove kecil.. beliau memang susah nak sakit walaupun letih mengurus rumahtangga dan menguruskan kami adik beradik.. dengan Ibuku.. bekerja.. siapkan makan seawal pagi.. dan basuh kain..kemas rumah .. sebelum meninggalkan kami adik beradik seawal 6.20 pagi untuk ke pejabat pada ketika itu di Damansara.. balik uruskan keluarga dan aktif berpersatuan dan bersukan.. senang cerita orang yang tidak boleh duduk diam.. mesti ada sahaja perkara yang beliau lakukan untuk gerakkan seluruh anggota badan.. memang SALUTE.. kepada MAK.. sebab Orlylove.. di usia muda ni.. dah banyak penyakit.. sakit sana sini.. lenguh sana sini..
 
Sekarang ni.. IBUKU.. suka amalkan madu dan buah-buahan dalam seharian mesti ambil.. kalau beliau kurang sihat sekalipun.. beliau lebih suka makan, tidur dan solat.. sebut pasal nak jumpa doctor.. ubat..memang perlukan pujukan berhari-hari.. sampai tak baik.. baru beliau ikut kata anak-anak..lepas jumpa doctor.. ubat.. letak tepi.. bila anak-anak Tanya.. Mak akan kata SUDAH MAKAN.. itu sahaja jawapan beliau..
 
Sekarang Mak tinggal sendirian di rumah.. dah lama ibuku menjadi ibu tunggal.. yang cekal dan gembira.. setelah pemergian Ayahanda tercinta lebih 13 tahun hidup seorang diri..
 
Mak lebih suka bersenam di dalam rumah dan bercucuk tanam di luar rumah.. ada masa lapang.. mak akan .. buat kraftangan yang mengurangkan rasa bosan ketika duduk di rumah...
 
Apapun.. Orlylove sayang mak.. dan orlylove ingin tiru seperti kehebatan ibuku.. walaupun Orlylove suka mengeluh disebabkan letih.. uhukkk..
 
Kita layan kenangan untuk hari ini..

senyum leborr.. sebelum berjuang mak.. hehe..

Pose baik punya.. Inilah Mak Orlylove.. GK ( Girl Kental ) & GS ( Girl Seksi )
rasanya... macam mak lagi Nampak muda..kan..kan.. hehe
 
 Team Orlylove Hijau.. lawan Oren..


 
Syabas Team Hijau dapat tempat ke 2 setelah di bincang dan di kira.. sepatutnya.. kami akan lawan lagi.. untuk tentukan tempat juara.. tetapi.. atas dasar muafakat membawa berkat, kami setuju untuk menentukan JUARA mengikut mata jaringan sahaja..
 
Mengah makkkkk.. matahari dah mencanak atas kepala.. kesian lak kepada Mak dan makcik-makcik yang semangat tetapi.. atas factor menjaga kesihatan masing-masing.. kami redha untuk dapat tempat ke 2 sahaja.. apapun.. syabas sekali lagi..
 
You all memang Awesome..
 
lepas perlawanan .. Orlylove.. banyak mengurut kaki dan badanku yang sakit.. sengal-sengal.. seluruh badan.. tapi korang nak tahu.. apa ibuku buat ketika Orlylove.. berehat pada waktu malam? Mak turun join anak-anak kecil berlatih menari untuk acara kemuncak sukan.. nanti..TABIK Springg.. kat MAk.. masih bertenaga dan sihat dan kuat.. :P
Post a Comment