Link to

Monday, 12 February 2018

MANA NAK KITA SEBAGAI PENGGUNA TM UNIFI??? TIPU PENGGUNA DALAM DIAM..

Lain kali baca dulu TERM & CONDITION apabila kita sign mana-mana perkhidmatan.. !!!!

TETAPI .. ADAKAH KITA BACA KALAU DAH TULISAN KECIK DAN DALAM BAHASA YANG KITA TIDAK PAHAM SANGAT CIK KAK OI... HUHU.. Nipu ler.. saper-saper yang beli barang atau SIGN UP sesuatu perkhidmatan pasti akan dapat salinan kertas yang berkaler-kaler.. putih.. kuning.. merah.. lepas tu.. Baca depan ajer.. ISI BORANG dan SIGN.. yang tulisan kecil2 tak pernah baca habis.. so.. bila dah tersepit kena tipu.. baru rasa nak perjuangkan HAK PENGGUNA .. 

Adus macam ORLYLOVE dah terkena ni ler.. 

Bayangkan kalau kita SIGN UP sesuatu perkhidmatan seperti ASTRO, TELEFON atau UNIFI.. lepas kita sign up dan dapat perkhidmatan mereka.. pasti kita ENJOI pakai sampai lebam dan bila time pembayaran kita ENJOI bayar kalau perkhidmatan itu memberi kepuasan hati kita.. BETOI kan.. ??? 

TETAPI.. kalau lah ..satu bulan kita terlepas bayaran dan perkhimatan kita dipotong.. disebabkan kita terlewat membuat bayaran.. SELALUNYA.. BILA PERKHIDMATAN KENA SEKAT.. dan BIL BULANAN KITA PUN AKAN DIBERHENTIKAN BETOIKAN???  Sehingga kita membuatkan pembayaran TERTUNGGAK YE IDAK?? 


TETAPI..  MESRANYA dengan TM UNIFI ni.. siapa yang dah lama langgan..... 

TM UNIFI akan teruskan memBIL Pengguna TM UNIFI walaupun perkhidmatan UNIFI (INTERNET) diSEKAT untuk digunakan.... ADUS macam HARAMM AJer.. bila akhirnya kita sebagai PENGUNA tidak diingatkan apabila Team Collection buat panggilan.. SMS dan hanya inform bahawa PERLU MEMBUAT BAYARAN SEGERA.. Dengan jumlah BIL yang makin meningkat.. erm.. mula-mula ingat biasa-biasa ajer ler.. 

Bila BIL dah jadi LUAR BIASA .. PERKHIDMATAN INTERNET DI SEKAT tetapi BIL BERJALAN SEPERTI BIASA SIAP dengan BAYARAN GST BAGAI .. bila ditanya.. sampai bilakah BIL akan BERTAMBAH.. JAWAPAN BIASA-BIASA AJEr.. dari TELECOLLECTION TEAM...:" KAMI tidak akan POTONG LINE PUAN SEBAB KAMI ANGGAP PUAN MASIH NAK LANGGAN KAMI (TM) Tetapi Kalau pun kata NAK POTONG.. BARU KAMI POTONG.. !!! 

Weii.. dah BERIBU weiii.. Hakaq.. bukan tak nak bayar.. sebab bulan tu ada gangguan kewangan so.. bila talian INTERNET dah kena potong.. so.. kita ingat.. BIL PUN KENA POTONG ler.. nanti bila ada duit kita bayar ler.. kan.. ni tidakkk.. NALA.. BERIBU.. baru nak kasi hakaq.. BISING.. hehe.. 


Wahh MESRA Tu.. Tapi.. PUAN KENA BAYAR SEMUA TUNGGAKKAN lah.. 
WALAUPUN SAYA TIDAK DAPAT PERKHIDMATAN??? SAYA KENA BAYAR TUNGGAKKAN???? Wahhh MESRA TM (TELEKOM MALAYSIA) ni.. I LIKE.. PUIIII.. macam harammm aku menyumpah.. korang check ler.. BIL korang .. kalau dah terkena macam HAKAK ni.. hati-hati ler.. kalau dah tak bayar sebulan tu jangan ler.. tunggu-tunggu lagi sebab mereka memang telah KENAKAN kita dalam DIAM.. TENGOK BAWAH... 



6.4 : Kegagalan pelanggan membuat bayaran bulanan tertunggak bagi perkhidmatan.... Perjanjian ini tidak akan menjejaskan hak TM untuk terus membil (CAJ)  pelanggan untuk yuran langganan... GITU ler.. dalam bahasanye.. malas nak ulas panjang2.. 

**PERKHIDMATAN INTERNET DISEKAT.. 
BIL BERJALAN.. ???? 

Bila ditanya.. sampai bila nak CHARGE ni..?? KATANYA.. SAMPAI PUAN POTONG ler.. aduss.. bila dah POTONG TALIAN .. KENA BAYAR SEMUA BIL TERTUNGGAK????? CANTIK NYE.. SYARAT TM ni.. pandai korang berniaga.. Bila dah beribu..... macam mana ni.. masih nak tunggu HAKAQ kasi POTONG?? BILA DAH POTONG??? NAMA BLACKLIST dari TM.. ARAMAKKK.. TERBAIK nyer perkhidmatan TM... 

KITA DAH SIGN so .. nak cakap aper.. nak ngadu kat saper..??? 


So.. hati-hatilah apabila kita membuat sesuatu permohonan apa-apa perkhidmatan.. yang yang memakan diri.. hahha.a. 

PENGAJARAN :

1) SURUH PENJUAL BACA KESEMUA SYARAT-SYARAT YANG KECIL-KECIL di BELAKANG BORANG YANG BAKAL KITA TANDA TANGAN.. BIAR BERPELUH DIA GI GOOGLE TRANSLATE.. kalau KITA TAK PAHAM APER YANG DIKATAKAN JANGAN SIGN.. hahhaha.. 


-PENGALAMAN TERINDAH untuk SEMUA..